After Sales Mailing Omnisoft Last updated: 2020-05-06
Mailing Omnisoft Online:
Uitleg
Via Omnisoft 3 kan er een mailing gestuurd worden naar uw klanten. Elke zondag van de week wordt de mailing voorbereid om verstuurd te worden aan uw klanten.
- De emails kunnen meertalig verstuurd worden.
- De layout van de emails worden meestal gemaakt door een 3e partij
Soorten mails
De mailing kan 2 soorten emails bevatten:
- Standaard mail
- Deze kan een boodschap bevatten die de klanten/prospecten enkel hoeven te lezen
- Deze kan een boodschap bevatten die de klanten/prospecten enkel hoeven te lezen
- Enquete
- Bevat meerkeuzevragen, openvragen , ..., hiermee kan u zich informeren ivm. de tevredenheid van de klant, ...
- Bevat meerkeuzevragen, openvragen , ..., hiermee kan u zich informeren ivm. de tevredenheid van de klant, ...
Werking enquête
Voor de klant
- De klant ontvangt een mail, waarna hij een website moet bezoeken
- De bezochte website bevat enkele vragen en bijhorende mogelijke antwoorden (meerkeuze), open vragen of opmerkingen zijn ook mogelijk. Deze velden moeten door de klant ingevuld worden.
Noot: de meerkeuzevragen kunnen een score hebben (per vraag) tot 5/5. - De klant drukt op "OK".
Voor u
Noot: Als er een enquête ingevuld wordt, kunnen de resultaten rechtstreeks gestuurd worden naar 1 email.
Om alle resultaten te bekijken:
- U gaat naar de link die u toegestuurd werd om de resultaten te bekijken
- U ziet een overzicht van alle weken sinds de mailing geäctiveerd werd
- U drukt op de week waarover u meer informatie wilt zien
- U drukt op de groene J als de enquête ingevuld werd om de resultaten van deze geäddresseerde te bekijken
- U kunt de mening van de geäddresseerde op deze manier teweten komen
Technisch
Export
Omnisoft 3 genereert een bestand met :
- Naam (op de klantenfiche)
- Voornaam
- Email
- Taal
- MailCode
- Er kunnen meerdere emails verstuurd worden. Met mailcode is het mogelijk om te weten welke layout en welk type mailing (enquête, ...) er verstuurd moet worden naar deze klant.
Voorwaarden om in de mailing te komen
A. 1 week after sale (Code : 1)
- Er is een opdrachtbon gemaakt waaraan een infofiche gekoppeld is
- In de detail van het order zitten er prestaties (Artikel is gecreëerd als prestatieartikel)
- Er is een factuur gemaakt in de voorgaande week
B. 1 Year after sale (Code : 2)
- Er is een factuur gemaakt een jaar geleden
- Op factuur staat een infofiche
- De huidige klant gekoppeld aan de infofiche is dezelfde als klantnummer op factuur
C. 6 Weeks After Sale (Code : 3)
- Er is 6 weken geleden een factuur gemaakt
- Op factuur staat een infofiche
- De huidige klant gekoppeld aan de infofiche is dezelfde als klantnummer op factuur
- Afhankelijk van parameters kan een reminder in de outlookagenda geplaatst worden zodat persoon eraan herinnerd wordt om de klant te contacteren binnen de x-aantal dagen (default 2)
vb van reminder :
Na upload van het bestand wordt er een email verstuurd met de resultaten van de export zoals hieronder
Aftersales Mailing 1 Computercenter Mailing : 1 20/01/2013 23:00:04
---------------------------------------------------------------------- 3042 VANMARCKE JOHAN NL JOHAN@VANMARCKE-SOFTWARE.BE 3501 VERMEULEN ERWIN NL erwin.Vermeulen@harley-davidson.com 3979 DEPOORTER JURGEN FR Jurgen@vanmarcke-software.be
Layout
De layout van de emails worden (meestal) aangemaakt door een 3e partij.
Locatie
De bestanden, email templates, ... worden online op een server van Vanmarcke Software geplaatst. Dit mede vanwege de mogelijkheid om de mailing te koppelen aan andere pakketten.